Na temelju članka 53. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj ) samoupravi (“Narodne
Novine”, broj 33/01., 60/01., 106/03., 129/05., 109/07., 125/08, i 36/09.) i članka 31. stavka 8. Statuta Općine Konavle (“Službeni glasnik Općine Konavle”, broj 4/09.), Općinsko vijeće Općine Konavle na 2.sjednici, održanoj 15. rujna 2009.g, donijelo je
o ustrojstvu Općinske uprave Općine Konavle
I. OPĆE ODREDBE
Ovom se odlukom utvrđuje ustrojstvo Općinske uprave Općine Konavle (u daljnjem tekstu: Općinska uprava).
Poslovi i djelatnosti iz samoupravnog djelokruga Općine Konavle (u daljnjem tekstu: Općina), kao jedinice lokalne samouprave obavljaju se u upravnim odjelima i službama Općine Konavle.
Upravni poslovi iz samoupravnog djelokruga Općine i upravni poslovi državne uprave koji su utvrđeni zakonom i preneseni na Općinsku upravu obavljaju se u upravnim odjelima Općine Konavle(u daljnjem tekstu: upravni odjeli).
Stručni, administrativni, opći, tehnički i pomoćni poslovi za potrebe Općinske uprave i građana Općine obavljaju se u službama Općine Konavle(u daljnjem tekstu: službe).
Prihodi iz djelatnosti općinske uprave prihodi su općinskog proračuna.
Sredstva za rad Općinske uprave osiguravaju se u općinskom proračunu prema godišnjem programu rada,a sredstva za obavljanje poslova državne uprave koji su preneseni na Općinsku upravu osiguravaju se u državnom proračunu.
II. UPRAVNI ODJELI OPĆINE KONAVLE
Za obavljanje poslova od značaja za Općinu, odnosno za njegove stanovnike, a prije svega poslova zaštite i brige o sudionicima i stradalnicima Domovinskog rata, prostornog i urbanističkog planiranja, zaštite okoliša, uređenja naselja i stanovanja, komunalnog gospodarstva, brige o djeci, socijalne skrbi, odgoja i obrazovanja, sporta, kulture, zaštite potrošača, civilnog društva, protupožarne i civilne zaštite, režima prometa, gospodarstva i poduzetništva, gospodarenja nekretninama i svih drugih poslova, ustrojavaju se sljedeći upravni odjeli i službe:
1. Ured Načelnika
2. Upravni odjel za opće poslove i mjesnu samoupravu
3. Upravni odjel za proračun i financije
4. Upravni odjel za komunalne poslove,infrastrukturu i gospodarenje nekretninama.
Ovisno o opsežnosti i prirodi poslova u djelokrugu pojedinog upravnog odjela i službe, vodeći pri tom računa o njihovu djelotvornom i racionalnom izvršavanju, Načelnik svojim aktom utvrđuje unutarnji ustroj upravnih odjela i službi uspostavljajući odgovarajuće ustrojbene jedinice: odsjeke, pododsjeke, odjeljke i referade u kojima se obavljaju međusobno povezani poslovi, tj. srodne djelatnosti iz djelokruga pojedinog upravnog odjela i službe.
Upravni odjeli u okviru svog djelokruga i ovlasti, samostalno ili u suradnji s drugim upravnim odjelima i službama:
– prate stanje u djelatnostima i područjima za koja su ustrojeni i o tome izvješćuju Općinsko vijeće i načelnika;
– temeljem praćenja i analize stanja u djelatnostima i područjima za koja su ustrojeni pripravljaju i provode planove i programe djelovanja, ostvarujući učinke vezane za Općinu;
– pripravljaju nacrte općih i pojedinačnih akata iz svog djelokruga, koje donosi Općinsko vijeće;
– pripravljaju izvješća, planove i programe iz svog djelokruga;
– pojedinačnim aktima obvezuju fizičke i pravne osobe na određena plaćanja i druge radnje u okviru prava i ovlasti Općine;
– pružaju stručnu i drugu pomoć građanima u okviru prava i ovlasti Općine;
– izvješćuju Općinsko vijeće o svom radu;
– obavljaju nadzor nad izvršavanjem obveza prema Općini i ponašanjem i djelovanjem u skladu s aktima Općine;
– obavljaju i druge poslove za koje su ovlašteni.
1. URED NAČELNIKA
Načelnik Općine Konavle nositelj je izvršne vlasti Općine.
Svi poslovi iz njegove nadležnosti koji se temelje na Zakonu i Statutu Općine organiziraju se u Uredu načelnika.
U Uredu načelnika obavljaju se poslovi za potrebe načelnika, i stručni poslovi koji nisu organizirani u posebnim upravnim odjelima,a poglavito se skrbi za:
– upravne, stručne, administrativne i tehničke poslove za potrebe načelnika i njegovog zamjenika;
– pripravu materijala za sjednice koje saziva načelnik, organizaciju sjednica,vođenje zapisnika i izradu akata;
– uredno i pregledno čuvanje i dostavu svih akata koji su doneseni na sjednicama koje saziva načelnik
– protokolarne poslove i organizaciju općinskih svečanosti;
– poslove odnosa s javnošću Općine kroz izvješćivanje svekolike javnosti o ukupnim općinskim aktivnostima;
– suradnju s građanstvom,
– uspostavljanje i održavanje međunarodne suradnje
– unutarnji nadzor financijskoga poslovanja Općinske uprave i svih korisnika općinskoga proračuna;
– uređivanje web-stranica Općine
– stručne poslove iz područja društvenih djelatnosti,a poglavito;
– priprema i prati izvršenje programa javnih potreba u kulturi,odgoju i obrazovanju,zdravlju,socijalnoj skrbi,sportu i tehničkoj kulturi;
– prati, osmišljava i provodi programe od značenja za Općinu Konavle;
– skrbi se o djeci predškolske dobi prateći,analizirajući i usklađujući djelovanje dječjih vrtića i jaslica na području Općine;
– skrbi o stradalnicima i sudionicima Domovinskog rata prateći stvarno stanje i potrebe te pružajući materijalnu i savjetodavnu potporu;
– pruža socijalnu skrb ovisnoj i ugroženoj populaciji na području Općine Konavle osmišljavajući i provodeći mjere Socijalnog programa Općine Konavle;
– prati i analizira djelovanje i učinke općinskih kulturnih ustanova, ustanova i udruga iz područja socijalne skrbi, športskih klubova i udruga, te udruga civilnog društva;
– prati, analizira i pomaže djelovanje i učinke svih udruga i ostalih neprofitnih osoba kojima je pretežito društvena djelatnost;
– prati školstvo stipendiranjem i kreditiranjem učenika i studenata,pomaže školama u unapređenju pedagoškog standarda i osmišljavanju i provedbi izvannastavnih aktivnosti;
– surađuje s ustanovama i institucijama iz područja društvenih djelatnosti;
– obavlja i druge poslove iz područja društvenih djelatnosti koji nisu u djelokrugu drugih upravnih odjela.
– stručne poslove iz područja gospodarskih djelatnosti,a poglavito;
– prati evidencije svih pravnih i fizičkih osoba iz općinskog gospodarstva;
– temeljem utvrđenog stanja predlaže poboljšanje uvjeta za poslovanje, čime bi se omogućio daljnji gospodarstveni razvitak;
– promiče općinske gospodarske potencijale u Hrvatskoj i inozemstvu;
– prati okolnosti, te utvrđuje i zastupa interese Općine u gospodarskim odnosima;
– u ostvarivanju poslova iz svog djelokruga surađuje s Hrvatskom gospodarskom komorom, Hrvatskom obrtničkom komorom, Hrvatskim fondom za privatizaciju, turističkim zajednicama, bankama, trgovačkim društvima, obrtnicima i ostalim udrugama i institucijama u domeni gospodarstva i financija s područja Općine i Dubrovačko-neretvanske županije;
– koordinira lokalne i nacionalne programe gospodarskoga razvitka, poglavito malog i srednjeg poduzetništva;
– vodi registar poslovnih udjela Općine u trgovačkim društvima;
– posebno prati i analizira poslovanje trgovačkih društava i ustanova u vlasništvu Općine tijekom redovite i sustavne raščlambe poslovnih i financijskih učinaka društava i ustanova
– stručne poslove iz područja prostornog planiranja i zaštite okoliša,a poglavito;
– sudjeluje u izradi nacrta akata kojima se uređuje problematika prostornog uređenja i zaštite okoliša;
– prati stanje u prostoru i pripravlja i izrađuje potrebna izvješća;
– pripravlja i izrađuje dvogodišnje izvješće o stanju u prostoru i program mjera za unapređenje stanja u prostoru;
– pokreće postupak, usklađuje izradu i provodi postupak u donošenju izmjena i dopuna postojećih i izradu novih dokumenata o prostornom uređenju sukladno zakonu;
– osigurava uvjete za provedbu programa održavanja i unapređenja posebno zaštićenih dijelova prirode na području Općine;
– razmatra i priprema proglašenje zaštite novih dijelova prirode na općinskom području;
– čuva dokumentaciju o prostornom uređenju i zaštiti okoliša koja je vlasništvo Općine;
– sudjeluje u stručnim povjerenstvima i radnim tijelima kojima je svrha rješavanje pitanja iz područja prostornog uređenja i zaštite okoliša;
– surađuje s odgovornim tijelima Republike Hrvatske, Dubrovačko-neretvanske županije,susjednih gradova i općina u pitanjima prostornog uređenja i zaštite okoliša;
– obavlja i druge poslove iz područja urbanizma, prostornog uređenja i zaštite okoliša, ako su oni u ovlasti Općine,a nisu u djelokrugu drugih upravnih odjela.
– druge poslove po nalogu načelnika u skladu sa zakonom i općinskim aktima.
2. UPRAVNI ODJEL ZA OPĆE POSLOVE I MJESNU SAMOUPRAVU
Upravni odjel za opće poslove i mjesnu samoupravu obavlja upravne, stručne, informatičke, tehničke, administrativne i pomoćne poslove za potrebe Općinske uprave i mjesne samouprave, a poglavito:
– upravne, stručne i administrativne poslove iz područja radnih odnosa službenika i namještenika Općinske uprave;
– pravne poslove, zastupanje Općine pred sudovima i drugim upravnim tijelima, savjetničke poslove u pravnim pitanjima za ostale ustrojbene jedinice Općinske uprave;
– prati i izvršava sve zakonske propise iz nadležnosti Odjela ;
– pripravlja nacrte općih i pojedinačnih akata iz svog djelokruga, koje donosi Načelnik i Općinsko vijeće;
– pripravlja izvješća, planove i programe iz svog djelokruga;
– prati zaštitu osobnih podataka;
– prima i otprema poštu;
– vodi propisane upisnike i skrbi o arhivi spisa Općine Konavle;
– priprema izvješća i dostavlja raspoložive podatke za potrebe drugih odjela i služba Općinske uprave;
– skrbi o zaštiti od požara i zaštiti na radu;
– skrbi o nabavi i opskrbi Općinske uprave uredskom opremom i namještajem, potrošnim materijalom i priborom, sitnim inventarom i drugim tehničkim potrepštinama;
– vodi registar o ukupnoj pokretnoj imovini u vlasništvu Općine (osnovna sredstva i sitni inventar);
– prati upravljanje vozilima i poslove održavanja zgrada i opreme, skrbi o vratarskoj i čuvarskoj službi i rukovanju telefonskom centralom, održavanju čistoće, ugostiteljstvu, i sl.;
– priprema nacrte temeljnih akata mjesnih odbora i prati njihovu usklađenost sa zakonom i Statutom Općine;
– pruža stručnu pomoć i vodi zapisnike sa sjednica vijeća i na zborovima građana, te dostavlja donesene akte;
– priprema, u suradnji s upravnim odjelima i općinskim službama, godišnje programe mjesnih odbora.
– obavlja stručne i administrativne poslove u provedbi izbora za članove vijeća mjesnih odbora;
– obavlja i druge poslove iz područja općih poslova i mjesne samouprave ako su oni u ovlasti Općine,a nisu u djelokrugu drugih upravnih odjela.
– pripravlja programe rada Općinskog vijeća i osigurava i prati njihovo izvršenje;
– sudjeluje u izradbi nacrta prijedloga općih i pojedinačnih akata koje donosi Općinsko vijeće;
– priprema i prikuplja materijale, u dogovoru s predsjednikom Općinskog vijeća organizira sjednice, osigurava druge uvjete za održavanje sjednica;
– pruža stručnu pomoć predsjedniku i vijećnicima Općinskog vijeća i predsjednicima i članovima drugih tijela Općinskog vijeća;
– prati rad sjednica Općinskog vijeća i njegovih tijela, izrađuje zapisnike i akte sa sjednica i prati izvršavanja akata;
– pripravlja za objavljivanje opće i posebne akte u “Službenom glasniku Općine Konavle”, uređuje “Službeni glasnik”;
– daje pravna i druga stručna mišljenja u svezi s radom Općinskog vijeća;
– prati uskladbu Statuta i drugih općih općinskih akata sa zakonom;
– skrbi se oko ostvarenja obveza iz područja opće uprave za koje je zakonom ovlašteno Općinsko vijeće;
– pruža sve potrebne administrativno-tehničke usluge Općinskom vijeću i njegovim tijelima;
– uredno i pregledno sređuje i čuva te dostavlja sve akte koji su doneseni na sjednicama Općinskog vijeća;
– obavlja i druge poslove po nalogu predsjednika Općinskog vijeća u skladu sa zakonom i općinskim aktima.
3. UPRAVNI ODJEL ZA PRORAČUN I FINANCIJE
Upravni odjel za proračun i financije u svomu djelokrugu obavlja upravne i stručne poslove iz područja proračuna i financija:
– izrađuje prijedloge općinskog proračuna, odluka o izvršavanju općinskog proračuna i godišnjeg obračuna;
– prati ostvarenje proračuna i pripravlja analize i izvješća za potrebe Općinske uprave i Općinskog vijeća;
– vodi knjigovodstvo općinskog proračuna;
– izrađuje nacrte akata kojima se uređuju općinski porezi i druge financijske obveze;
– razrezuje općinske poreze i ostale naknade koje su u djelokrugu Upravnog odjela za proračun i financije;
– vodi poslove naplate prihoda općinskog proračuna i poduzima sve zakonske postupke za njihovu pravovremenu naplatu;
– prati, planira i izvršava općinske kreditne obveze;
– vodi platne poslove temeljem uredno likvidiranih općinskih obveza;
– prati financijsko stanje Općine i predlaže mjere za poboljšanje financijske stabilnosti općinskog proračuna;
– prati i izvršava sve zakonske propise iz područja financija, računovodstva i knjigovodstva;
– obavlja i druge poslove iz područja proračuna i financija ako su oni u djelokrugu Općine , a ne i drugih upravnih odjela.
6. UPRAVNI ODJEL ZA KOMUNALNE POSLOVE , INFRASTRUKTURU I GOSPODARENJE NEKRETNINAMA
Upravni odjel za komunalne poslove,infrastrukturu i gospodarenje nekretninama u svom djelokrugu obavlja upravne i stručne poslove, a poglavito:
– priprema i prati izvršenje programa iz svoje nadležnosti;
– izgradnji, održavanju i upravljanju nerazvrstanim prometnicama;
– održavanju autobusnog kolodvora u Cavtatu i autobusnih postaja u Općini;
– izgradnji i upravljanju objektima prometa u mirovanju; auto-taksi službama;
– opskrbi pitkom vodom, odvodnji i pročišćavanju otpadnih tekućina, odvodnji oborinskih voda;
– održavanju čistoće javnih površina;
– prikupljanju, uklanjanju i zbrinjavanju komunalnog i ostalog krutog i tekućeg otpada;
– neškodljivom uklanjanju i zbrinjavanju strvina i otpada životinjskog i biljnog podrijetla;
– prikupljanju i zbrinjavanju sekundarnih sirovina;
– uklanjanju i zbrinjavanju pasa lutalica i ostalih životinja;
– dezinsekciji i deratizaciji;
– javnim zahodima;
– tržnicama;
– uređenju i održavanju groblja i pogrebnim djelatnostima;
– uređenju i održavanju perivoja i zelenih javnih površina;
– izgradnji i održavanju javne rasvjete;
– prigodnom i blagdanskom ukrašavanju i osvjetljavanju;
– javnim kupalištima;
– komunalnom redarstvu i ostalim poslovima nadzora za potrebe Općinske uprave i javnih služba u skladu sa zakonom i općim i pojedinačnim aktima Općine;
– ostalim poslovima koje Općina svojom odlukom proglasi komunalnim djelatnostima od značenja za Općinu;
– drugim poslovima iz područja komunalnog gospodarstva ako su oni u ovlasti Općine, a nisu u djelokrugu drugih upravnih odjela.
– ustrojava i vodi registar svih nepokretnih stvari i prava koja pripadaju Općini i čine njezinu imovinu;
– obavlja sve imovinsko-pravne poslove glede nekretnina u općinskom vlasništvu;
– gospodari stambenim prostorom u općinskom vlasništvu;
– gospodari poslovnim i ostalim prostorom u općinskom vlasništvu;
– gospodari zemljištem i javnim površinama u općinskom vlasništvu;
– obavlja sve pripremne poslove i upravlja investicijskim poslovima glede stjecanja izgradnje novih nekretnina;
– obavlja sve poslove u svezi s obnovom i održavanjem nekretnina u općinskom vlasništvu;
– u ime Općine usklađuje poslove i upravlja obnovom ratom oštećenih i uništenih objekata na općinskom području;
– pripravlja nacrte akata kojima se uređuje gospodarenje nekretninama, najam i čuvanje stanova, zakup poslovnih i ostalih prostora i zakup javnih površina, te provodi postupke za dodjelu stambenog, poslovnog i ostalog prostora, zemljišta i javnih površina u skladu sa zakonom i općim aktima Općine;
– sudjeluje u izradbi nacrta akata kojima se uređuje problematika prostornog uređenja i zaštite okoliša;
– pripravlja i izrađuje dvogodišnje izvješće o stanju u prostoru i program mjera za unapređenje stanja u prostoru;
– pokreće postupak, usklađuje izradu i provodi postupak u donošenju izmjena i dopuna postojećih i izradu novih dokumenata o prostornom uređenju sukladno zakonu;
– obavlja i druge poslove iz područja gospodarenja nekretninama ako su oni u ovlasti Općine, a nisu u djelokrugu drugih upravnih odjela.
– vođenje upravnih i neupravnih postupaka iz područja prostornog uređenja i gradnje (donošenje rješenja o općim stvarima i izdavanje uvjerenja i potvrda na temelju evidencija
koje vodi),
– vođenje evidencije čuvanja dokumenata prostornog uređenja,
– vođenje evidencije o izdanim aktima,
– izrada izvješća o radu , te izrada izvješća i dostava raspoloživih podataka za potrebe drugih tijela općinske uprave,
– obavlja i druge poslove iz područja gradnje i uređenja građevinskih zemljišta, ako su oni u nadležnosti Općine, a nisu u djelokrugu drugih upravnih odjela.
Radom Upravnih odjela upravljaju pročelnici.
Pročelnik organizira obavljanje poslova i skrbi se o funkcioniranju Upravnog odjela, daje službenicima upute za obavljanje poslova, skrbi se o njihovu stručnom osposobljavanju i usavršavanju tijekom službe, obavlja i druge poslove određene Ustavom, zakonom, Statutom i ostalim općinskim aktima.
Pročelnik u obavljanju svojih poslova ima prava i dužnosti utvrđene zakonom i drugim propisima te općinskim Statutom.
Pročelnik je osobno odgovoran za zakonit, pravilan i pravodoban rad Upravnog odjela kojim upravlja, i za izvršenje zadataka i poslova iz djelokruga svojih ovlasti.
Pročelnik je za svoj rad odgovoran načelniku.
Radom službe upravlja voditelj.
Voditelj organizira obavljanje poslova, daje službenicima upute za obavljanje poslova, skrbi se o njihovu stručnom osposobljavanju i usavršavanju tijekom službe, ali i o funkcioniranju službe, a obavlja i druge poslove određene Ustavom, zakonom, Statutom i ostalim općinskim aktima .
Voditelj u obavljanju svojih poslova ima prava i dužnosti utvrđene zakonom i drugim propisima te općinskim Statutom .
Voditelj je osobno odgovoran za zakonit, pravilan i pravodoban rad službe kojom upravlja, i za izvršenje zadataka i poslova iz svojih ovlasti.
Voditelj je za svoj rad odgovoran načelniku.
Poslove u upravnim tijelima i službama Općinske uprave obavljaju službenici i namještenici.
Službenici su osobe koje u upravnim tijelima kao redovito zanimanje obavljaju poslove iz samoupravnog djelokruga lokalnih jedinica i poslove državne uprave povjerene tim jedinicama, u skladu s Ustavom, zakonom, Statutom i drugim općinskim aktima.
Namještenici su osobe koje u upravnim tijelima i službama obavljaju pomoćne, tehničke i ostale poslove čije je obavljanje potrebno radi pravodobnog i nesmetanog obavljanja poslova iz djelokruga upravnih tijela.
Prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika u upravnim tijelima utvrđuju se zakonom i na temelju zakona donesenim propisima.
Službenici i namještenici se primaju u službu i raspoređuju na slobodna radna mjesta utvrđena pravilnikom o unutarnjem redu.
III. PRIJELAZNE I ZAKLJUČNE ODREDBE
Načelnik Općine Konavle donijet će Pravilnik o unutarnjem redu (Sistematizaciju) upravnih odjela i službi Općine u roku od mjesec dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Ova odluka stupa na snagu danom donošenja.Danom donošenja ove Odlike prestaje važiti Odluka o ustrojstvu i djelokrugu općinske uprave Konavle(«Službeni glasnik Dubrovačko-neretvanske županije”, broj 5/02).
Predsjednik Općinskog vijeća:
Božo Martinović v.r.
KLASA: 012-01/01-09/14
URBROJ: 2117/08-02-09-1
Cavtat,15.rujna 2009.